The case for South-South Cooperation for Peace and Development
O paper "The case for South-South Cooperation for Peace and Development" de autoria de Isabel Siqueira com assistência de Camila Santos foi apresentado pela professora e...
Veja maisSilences and hierarchies in European Union Public Diplomacy
Em seu artigo “Silences and hierarchies in European Union Public Diplomacy”, publicado na Revista Brasileira de Política Internacional, as professoras Paula Sandrin e Andrea Hoffmann analisaram os...
Veja maisCounter-disciplining the Dual Agenda: towards a (re-)assessment of the interdisciplinary study of International Law and International Relations
Em seu artigo "Counter-disciplining the Dual Agenda: towards a (re-)assessment of the interdisciplinary study of International Law and International Relations", publicado na Revista...
Veja maisThe EU seen from Brazil: Images and Perceptions
Em seu capítulo “The EU seen from Brazil: Images and Perceptions” do livro “Shaping the EU Global Strategy”, as professoras Paula Sandrin e Andrea Hoffmann falam...
Veja maisThe disconnect between arms control and DDR in peace processes
A professora Monica Herz e a doutoranda Victória Monteiro Da Silva Santos publicaram o artigo “The disconnect between arms control and DDR in peace...
Veja maisFormal and Informal Groups
O capítulo “Formal and Informal Groups”, de autoria da professora Monica Herz , publicado no livro "The Oxford Handbook on the United Nations –...
Veja maisOn the way to the second UN Conference on South-South Cooperation
O artigo “On the way to the second UN Conference on South-South Cooperation” do professor Paulo Esteves para o German Development Institute / Deutsches Institut...
Veja maisRefugiados Urbanos: Política, Polícia e Resistência nas fronteiras da cidade
A professora Carolina Moulin e o doutorando André Zuzarte publicaram o artigo "Refugiados Urbanos: Política, Polícia e Resistência nas fronteiras da cidade" na Revista Interdisciplinar de Mobilidade...
Veja maisColoniality of power, knowledge and modes of (des)authorization: occupation practices in Brazilian schools and universities
“Decolonization and Feminisms in Global Teaching and Learning ” é um livro para professores e alunos que buscam participar da criação de...
Veja mais